Sven Jacobs

-

Begonnen als hobby op de middelbare school. Uiteindelijk een keuze moeten maken voor opleiding en terechtgekomen bij de fotovakschool in Eindhoven. Inmiddels afgestudeerd van de opleiding en met veel passie en plezier werkzaam als product-fotograaf bij VidaXL.

Na het uitvogelen wat Sven wil gaan doen in de fotografie, is hij tot de conclusie gekomen dat hij het fotograferen van mensen toch het leukste vindt. Van de mensen voor de camera bij een bedrijfs-evenement tot aan grote festivals.

Als fotograaf bij de zomerparkfeesten en boètegewoeëne boètezitting weet hij zijn weg ook goed te vinden in Venlo. Woonachtig in De Boekend, waarbij hij dus ook vaak te vinden is bij de worteleschrabbers in De Boekend tijdens de vastelaovend, ook is Sven vaste fotograaf bij De Poerker in Hout-Blerick

In het begin is Sven begonnen bij de automotive fotografie, hij heeft vele auto's mogen fotograferen en doet het zo in kleinere maten nog wel eens tussendoor. Uiteindelijk de keuze gemaakt om verder te willen gaan met de mensen in een spontane situatie, zoals evenementen of een festival/concert.

-

Ik ben Sven Jacobs, woonachtig in De Boekend (Venlo). Als 15-jarige ben ik begonnen met de fotovakschool in Eindhoven. Inmiddels 19 jaar en heb al vele klussen mogen doen waar ik veel plezier uit haal!

Ik kijk altijd met een goed oog door de lens van mijn camera en vang zo veel mogelijk de momenten die een echte klik waard zijn! Met een goed oog voor detail tijdens het maken van de foto's en het nabewerken van de foto's komen we gezamenlijk uit op het beste eindresultaat.

-

Weetje: Sven heeft ± 260.000.000 views op zijn Google Maps account. Zijn foto van Grand Central Terminal (± 205 M, Grootse treinstation van Noord-Amerika) en de Erasmusbrug (± 50 M, Bekende brug van Rotterdam) staan beide als eerste foto op Google Maps.

Werkgevers:

Stichting Stadscomité Boètegewoeëne Boètezitting Venlo